Beda Umur 37 Tahun bukan Penghalang Cinta Norlida dan Sabree

Beda Umur 37 Tahun bukan Penghalang Cinta Norlida dan Sabree

Jelebu: “Cinta dia kepada saya luar biasa,” kata Norlida Mohamed Salleh, 59, istri dari Muhammad Sabree Razaman, 22.

Itu respon ibu enam anak, Norlida mengenai pernikahannya bersama jejaka pilihan yang dua kali lebih muda darinya.

Dia yang sudah mempunyai enam cucu berkata, dia tidak menyangka pertemuan pertama kalinya sebagai pelanggan di kedai tempat bekerja kini menjadi teman hidup.

Norlida berkata, perkawinan ini adalah yang ketiga buatnya dan menganggap Muhammad Sabree adalah suami yang terbaik.

“Tak semestinya gagal dalam rumah tangga yang lepas buat kita putus asa karena kebahagiaan perlu dicari.

“Jika berkata soal suami dan teman hidup ini… kalau ada pun oke, tidak ada pun tidak jadi masalah, karena sudah lanjut usia.

“Tetapi sebab dia (suaminya) yang bersungguh-sungguh ingin melangsungkan pernikahan, jadi saya terima,” katanya seperti dikutip dari Harian Metro.

Menurutnya, peribadi Muhammad Sabree yang senantiasa mengutamakan keluarga menjadi faktor utama dia meenerimanya.

“Ini perkawinan yang paling bahagia karena semua ahli keluarga menerima dengan hati terbuka dan memang dari awal rapat dengannya.

“Sejak kenal dulu pun dia tidak pernah meminta, tapi malah dikasih kartu ATM miliknya untuk digunakan memberi barang keperluan kami,” katanya yang sekarang IRT.

Sementara itu, Muhammad Sabree berkata, dia bersyukur perkenalan selama dua tahun bersama isterinya itu akhirnya membawa ke jenjang pelamin setalah berbagai rintangan dilalui pada 17 September lalu di Kantor Urusan Agama Islam Daerah Jelebu, Negeri Sembilan. Malaysia.

“Alhamdulillah, saya sangat berterima kasih kepada semua yang mendoakan kami dan kepada keluarga isteri yang sentiasa menyokong dari awal hingga ke penghujung.

“Saya harap kami senantiasa bahagia dan diberikan kesehatan yang panjang,” katanya yang bekerja sebagai petugas pembersihan SWM Environment Sdn Bhd.

Dalam pada itu, anak ketiga Norlida yang hanya mau dikenali sebagai Ecah, 34, turut gembira atas pernikahan ibunya yang mesra dipanggil ‘mama’.

“Saya gembira mama ada teman hidup, saya lihat mereka sangat bahagia, solat dan makan semua bersama.

“Kami semua terima tanpa rasa kikuk sebab bapa muda ini jenis ‘sporting’ dengan anak-anak dan cucu,” katanya.

Terdahulu, gambar pasangan yang memiliki jarak usia 37 tahun ini viral di media sosial selepas dishare anaknya di aplikasi TikTok.

 489 total views